Monday, June 24, 2013

conformity (EDITED SUDAH)

assalamualaikum =)

so....tiga posts berturut-turut oleh si mican dan semuanya bernada tegang . effect cuaca panas kot sekarang nie huhu....
sesiapa yg xtau mksud tjuk di atas , mcm biasa lah , sila google . kalau x jumpa jgk , boleh tanya si penulis
:p

                                 **********************************************

sejak akhir2 nie kn , mungkin ramai yg perasan , mcm2 trend timbul . bila dh kata trend tu , ramai la yg mengikutnya ,,,, kalau xde org ikut , itu bukan trend , tp "epilepsi" ( bak kata the bestie - zizan),,,haha,,,
dan sejak dulu , saya , mak cik mican , memang bole dikatakan tak pernah ikut apa2 trend,,,sesuka suki pakai kepala sendiri je...org sibuk dgn shawl , aku tak tergugat ... pernah cuba , tp tak tahan ...rimasssss...last two years kalau tak silap , masa raya , ada makhluk mulut wenggg pnah tanya aku " eh pakai tudung bawal JERRRR utk raya????"   ...tudung bawal . jer . time2 raya pn cari pasal lagi dia ni. mood baik , hari baik , jadi tak menjawab , cuma mampu senyum .

contoh lain , masa tgh meletup pasal JB , semua org mcm huha2 suka kat dia,,,tp aku tak suka ,,,, and shortly after , tiba2 muncul pulak sekumpulan haters , ramai pulak tu , worldwide lah org kata,,, kejenya mengutuk JB aje ,,, tp aku tak ikut depa jgk,,,adesss...

then timbul gadis2 ayu pakai skirt , aku tgk dorg pakai sgt lawa , tp sikit pn tak tergerak nk pakai sama ,,, mehehe,,,

dan ada pulak awex2 dan jejaka2 shomel  yang suka guna bahasa yg dorang panggil "bahasa comel" yg pakai "ew" kt belakang tu,,,like,"rindunyewwwww..."........kali pertama baca dh menyampah,,,sampai senget mulut nie nk membacanya,,,awk , sy susah nk faham tau bila awk taip mcm tu,,,maklumlah BM pn dapat atas pagar je...eh silap , BM pn atas pagar JEWWWWWW  :(

contoh ayat yg boleh buat aku offline serta merta ,"heyp!ngah uat pew uh , pai atie an ta tgor un itewwww."
ALLAH....tak upaya aku nk komen dah.....beyond words !

dan yg paling gempak tu , hampir semua kawan2 ku rupanya peminat artis2 korea,,,,muzik filem drama dari sana semua dorg minat,,,kadang2 update status kat fb , seru "oppa" ap bnda ntah,,,pastu siap buat muka itik (baca : duck face) n upload kat fb,,tahukah anda? sy tak minat jugakkkkk,,bkn tak pnah tgk cter korea,,, pnah je,,,tp bila dh habis cter tu , habis je lah,,,xde pulak aku rajin2 buat research pasal pelakon2 yg terlibat tuh,,,,twilight??punnn x layan jugaaa,,,kadang2 terfikir , aku ni ap hal eh , dh mcm alien , jarang sgt nk geng dgn org,,,*termenung sekejap*

okeh , tu je lah contoh2 yg aku bole bagi buat masa sekarang,,,, aku bkn nk serang org2 yg follow trend tu sume ,,,, mmg lawa pn dorg pakai shawl,,,JB pn mmg berbakat,,,JB haters pn kadang2 logik jgk alasan depa tak suka dia ,,,awek skirt mmg betul ikhlas yos sincerely , super ayuuuuuu,,,,bahasa comel?dibenci sama sekali.hehe,,,,movie/drama korea , haaa memang best,,,aku respect apa yg korang minat,,,like , suka ati korang la kan,,,,kalau nk suruh semua org sama dgn kita , pegi la klon diri sendiri banyak2,,,kan ?

sooooo...so apa kaitan dgn conformity ?
ye. aku tgh ckp pasal idiotic conformist .. amboi kasarnya bahasa,,,,kn dh ckp tdi , ni post bernada tegang ,,,,, what do you expect?

haaa,,,,mereka lah kumpulan sasarannya ... spesies yg mengikut trend semata-mata sebab "org lain semua mcm tu"....ikut trend sebab takut ketinggalan....takut jadi alien,,,takut jadi pelik,,,takut digelar konservatif,,takut org kata nerd,,jadi walaupun tak suka , tetap ikut juga , demi mendapat status sosial yg bagus...semata-mata untuk CONFORM...sbb nk masuk geng....supaya org pandang,...bukannya sebab betul2 suka , betul2 selesa dgn apa yg sedang dilakukan...senang cter , xde pendirian punya org , hoho,,,memang lah , ada sesetengah benda yg kita mmg kna conform to ,,, mcm peraturan , adat dalam masyarakat dan sebagainya,,,supaya dpt hidup dgn harmoni,,,xnak jd kuang hajor,,,tp ikut sekadar perlu je lah,,,,yg tak penting tu pegi ikut buat apa?,,yg nk tiru semua gaya hidup org ap cter ? pura2 pulak tu,,
macam umang2...tau nk pakai baju org je... =_=''

ada sebabnya manusia dicipta berpuak-puak,,,berbeza-beza,,,,jadi , hargai lar apa yg ada pd diri kita , dan hormati perbezaan yg kita nampak pada org lain,,,respect , tp jati diri kna kuatkan lah...

aku takde masalah dgn conformist,,,malah aku sndiri pn byk conform juga , hanya bila difirkirkan perlu,,,aku cuma ada masalah sikit dgn IDIOTIC conformist a.k.a makhluk PLASTIK yg mcm aku cter kat atas ,,,jadi sebelum ada sesiapa nk serang aku , sila faham apa yg aku tulis dulu.
semoga kita tak tergolong dalam golongan conformist yg suka mengikut tak tentu pasal tuh,,,peace
=)






No comments:

Post a Comment