Sunday, March 25, 2012

CaRa NaK HiLanGkan StRess

Assalamualaikum semua..=)

bersambung la kite..haha..urm,aku nak minta maaf la.Tetiba rasa macam bukan diri aku je dengan previous entry.Cakap der-der bagai.Ahahaha.

3.Jadi diri sendiri
Nie cara nak hilangkan stress jugak tau!Bila kita jadi diri sendiri...kita tak payah nak fikir-fikir apa yang akan berlaku pada masa depan la,kalau ada yang tahu la and bla bla bla..ye la,kadang-kadang bila kita cuba jadi orang lain nie,kita dah tipu diri kita sendiri sebenarnya...

4.Tengok alam ciptaan Allah
Resah...pandanglah ke langit..luas..tak bertiang...kalau duk tepi laut..tengoklah laut..luasnya terbentang saujana mata memandang..

5.Mengadu pada Allah
Tempat yang paling tenang dan setenang-tenangnya ialah bila hamba tunduk sujud pada Penciptanya.Menangislah...alirkan air matamu.Mengadulah kepada-Nya.Tak terbukti beriman seseorang hamba-Nya andai diriya tak diuji.Dan bersyukurlah kita insan yang bertuah dipilih Allah untuk diuji...=)

Sekian,wassalam...thanks sudi singgah!

No comments:

Post a Comment