Wednesday, October 12, 2011

girls....

assalamualaikum =)

juz nak post kan bnda yg aku jmpe kat cni..

"Wanita ibarat epal…Epal yang tidak berkualiti amat mudah diperoleh kerana ia berguguran di tanah..,TAPI epal yang tak mampu dibeli berada dipuncak..susah dipetik, susah digapai..Terkadang epal itu risau, kenapa diriku belum dipetik? Lantas ia merendahkan martabatnya dan menggugurkan diri menyembah tanah..Sedangkan ia sebenarnya telah Allah jadikan begitu tinggi martabatnya…hingga tiada siapa yang berani memetiknya..Hanya pemuda yang benar-benar hebat sahaja yang mampu..Mungkin bukan di dunia tetapi di akhirat.. Biarlah jodoh bukan di dunia asalkan cinta Ilahi menanti…"

MORAL : girls,,,jgn jadik cam epal tu.jaga standard dan jangan rendahkan martabat diri.jangan terhegeh-hegeh.jangan gedik.

sory kasar,but ak btoi pnye kesian tgk girls yg terkejar-kejar cinta lelaki.seriously kesian.enough already.bukan nk ajar korang bajet cun habes,dan bukan jgk nk suruh korg jadik les,tp utamakanlah yg lebih utama.jaga cinta kita dengan Allah s.w.t. .InsyaAllah,someday,akan jmpe dgn org yg paling sesuai,,but till then,leave it to Allah.let Him decide.

oh,,teringat kata2 classmate aku.dy lelaki.nie masa sesi soal jawab after presentation.katanya (lebih kurang camni ), "pmpuan kalau senang sangat nk dapat,cinta tu macam takde nilai.sbb x payah nk usaha byk sangat pon.tapi yg susah nk dapat tu, lelaki mcm kna usaha lagi banyak.dan,bila banyak usaha kita,lagi banyak hasil yg kita dapat,lagi tinggi nilai kasih sayang tu.lagi berharga..." bla...bla...ak dh lpe the rest..good point.very good one.
ok,sekian,mekaseh. =)