Saturday, July 16, 2011

Syukurilah...

Assalamualaikum semua..

Now my turn lak..hehe..sebenarnya...i've got lots of sadness recently...kira awai2 daftar untuk sem 2 punye pengajian aku asyik dok nangis manjang..gedik..manjer...uhh....

Banyak benda sebenarnya berlaku ke atas diri ini...tak payah la cer,aku rasa korang tahu banyak an sal aku..hehe..don't u?

Aku an..hari tu..ade kakak tu datang bilik..tanya..siapa anak yatim?Semua diam,then tetiba teringat...aku...aku salah seorang..."Saya..."..slow je langkah,rasa macam nak jatuh kat depan pintu gak...

Tulis-tulis nama..then tanya akak tu untuk apa..katanya untuk Makan Bersama Anak Yatim pada 18 Ramadan nanti..aku angguk..akak tu berlalu...

Lantas aku nangis...aku tak tahu kenapa...sebak..Ramadhan akan tiba..tahun kedua aku puasa sebagai anak yatim..aku dah tak ada ayah..takkan dapat capai tangan dia lagi..bila raya..tak dapat minta maaf dari dia lagi...

Time nangis uhh..aku cepat-cepat baca al-Fatihah..dear readers,kalau sudi sedekahkanlah al-Fatihah untuk arwah ayah aku dan sahabatku,mican ..semoga Allah bagi ganjaran setimpal untuk korang,Amin...

Yer..aku mesti kuat..bila teringat kekuatan sahabatku tu,aku semakin kuat..InsyaAllah..tapi rindu tu akan sentiasa bertandang apabila perkataan ya alif ta ya mim tu disebutkan...

Korang..yang masih  ada ayah,papa,dedi or walid...hargailah mereka..pi cium dia sekarang..salam..peluk..sebab korang takkan tahu bila masanya peluag itu akan ditarik bila tiba masanya...

Syukurilah anda masih ada ayah dan ibu..thank You Allah for our parents...

Thanks sudi baca...

No comments:

Post a Comment