Saturday, April 9, 2011

kEnaPa aKu MeNanGis...

Assalamualaikum to all readers...

Kala aku menulis entry ini,aku menangis.

crying...
Kenapa aku menangis?Kenapa?Kenapa aku harus mengalirkan air mata tu?Kenapa aku tak simpan untukku menangis di malam hari,menangis kepada Ilahi,mengenang dosa-dosa ku yang lalu?Kenapa aku tak menangis kerana aku takut dengan azab Allah?Kenapa mengalirnya air mata ini,lagi dan lagi?


Aku cuba,untuk tak menangis.Tapi tak boleh.Bila datangnya rasa tu,air mata ni laju je bergenang.Bila bergenang.laju je turun ke pipiku yang chubby ni.Aku sedih.Aku sedih dengan diri aku ni.Aku sedih sebab aku masih menangis untuk dia!!!Dia siapa?Tak payahlah aku bagi tahu.


Kenapa aku menangis?Aku menangis sebab aku masih ingat dia.Kenapa aku ingat dia?Tu aku tak ada jawapan.Kenapa aku tak ada jawapan?Sebab Allah lagi Maha Mengetahui apa yang terbuku di hati aku dan antara aku dan dia.Dalam hidup aku,aku tak pernah bercinta.Kenapa aku tak pernah bercinta?Sebab aku cinta orang yang tak cintakan aku.Dan aku benci dengan perasaan tu.


Dan,aku sekarang sedang merawat hati.Biarkanlah air mata ini mengalir.Mungkin,mengalirnya ia,buat diriku jadi kuat.Buat hatiku terubat.InsyaAllah.


Aku akan terus menangis untuk lupakanmu...
Dan bila suatu hari nanti,aku ditakdirkan jatuh cinta.Aku sangat berharap dia takkan patahkan hati aku.Dia akan menyayangi aku.Menyintai aku setulusnya.Tapi,hatiku takut.Aku takut luka lagi.Sebab luka tu masih ada.Tapi aku yakin,insan itu akan merawat hatiku.Dan,aku nak minta dia belikan teddy bear.Biar kecik,asalkan hadiah tu datang dari dia.Kalau aku menangis lagi,biar teddy bear tu jadi teman aku.Kalau aku gaduh,aku nak tumbuk-tumbuk teddy tu macam aku tumbuk si dia.

Aku sangat suka teddy bear...
Aku tahu, si dia tu wujud.Tapi,aku still lagi wonder,where is he right now?How old is he?What he does for living?Da kawin belom?Aku tak tahu.Dan aku harap sangat,will ada someone yang dapat hentikan tangisan demi tangisan ini.Adakah aku berharap si dia tu muncul dalam mimpi?Ya,setiap malam,aku selalu berdoa,semoga aku dapat lihat dia,bayangan dia.Alhamdulillah,Allah pernah tunjukkan.Cuma,mukanya aku tak kenal.Subhanallah!!!Hebatnya kekuasaan-Mu ya Allah!!


Tiada ubat lain yang dapat menyembuhkan hati yang sedang luka.Aku merawat hatiku saban hari.Berbekalkan membaca al-Quran dan tafsirnya.Berzikir di kala bosan.Aku tak sempurna.Dan aku bukan orang yang baik sangat.Aku hanyalah aku,seorang gadis yang biasa,yang senang tersentuh tatkala mengingati Yang Maha Pencipta.Aku menangis,pabila terkenang kasih sayang-Nya terhadapku dan kalian semua.


Rawatlah hatimu...
Aku pernah dengar nasyid dari Indonesia.Tajuk nasyid tu Ubat Hati.Ubat hati...ada lima perkara...yang pertama baca Quran dan maknanya..yang kedua,solat malam dirikanlah...yang ketiga bergaul dengan orang-orang soleh..yang keempat,berpuasalah...yang kelima,zikir malam berpanjangan...begitulah lebih kurang nasyidnya...

Tak mudah nak rawat hati ni.Perlukan banyak kesabaran dan kekuatan.Iman lah menjadi tonggak segala-galanya.Tepuk dada,tanyalah iman.Dan aku rasa,air mataku dah berhenti keluar sekarang.So,meluahkan perasaan kat blog juga boleh buat hati aku rasa tenang.Terima kasih blog.Dan terima kasih kat korang sebab sudi baca.

4 comments:

  1. banyak air mata telah mengalir di dunia ini. Sumber nya dari mata mengalir ke pipi..Tidaklah mata seseorang menitiskan air mata kecuali ada sebabnya..

    *folo ur blog..*25

    ReplyDelete
  2. Sabo jelaa.Tenangkan pikiran dan jgn ikut perasaan.....ye ke kwn ckp ni,hehe..

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah..terima kasih sudi fOllOw yer..

    ReplyDelete