Saturday, February 26, 2011

sUrAt cHenTa 4 My FutUrE uNknOwN HuBBy

Assalamualaikum,

I start with a kalimah Bismillahirrahmanirrahim,Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang
Jujur,aku tidak tahu apa yang patut aku tuliskan.Aku sedang berusaha menjaga hati agar aku hanya menyerahkan hati kepada seseorang yang benar-benar berhak iaitu awak,my future hubby yang saya tak tahu sape...
Awak,insan yg sy x tahu siape..sudikah awk menyintai sy??
Awak...erm..boleh sy panggil awak,awak?Hee...awak saya nak awak tahu bahawa siapa pun awak,atau kat mana pun awak sekarang saya sangat-sangat menyintai awak.Tapi..saya tak tahu awak siapa.Hmm..susahnya.Eh,taklah..tak syusyah pun..Allah Maha Bijaksana.Allah penyusun takdir yang terbaik.

Awak..sekarang,kita belum ditemukan lagi.Kalau bertemu pun,awak mungkin insan yang pernah hadir dalam hidup saya sepanjang saya hidup di dunia nie tapi mungkin kita tak sedar..Awak mungkin classmate saya,skulmate sy..bdak kg sy..bdak negeri sy..atau awak sesiape saje yang ditakdirkan Allah SWT untuk saya..Awak,my true confession,saya tak pernah bercinta.Tapi saya pernah menyintai..tapi cinta saya tu mungkin bukan cinta yang diredhai,mungkin sebab itu saya tidak pernah merasakan percintaan yang dialami orang-orang lain.Saya menyintai orang yang salah dan akhirnya saya yang luka sendiri,tapi ketahuilah awak,cinta saya tu tidaklah sekuat cinta saya kepada awk,my future unknown hubby...dan dicintai,tp saya tak dapat balas cintanya,sebab saya hanya cintakan awak my future unknown hubby!..Maafkan saya,awak.Saya pernah sakit dilukai.Dan saya berjanji dengan diri saya,agar tak mudah percaya dengan cinta-cinta palsu tu lagi.Awak,nak tahu kenapa Allah belum temukan kita lagi??Sebab Allah nak kita sama-sama buat persediaan.Awak,saya tahu awak baik,tapi mungkin awak belum cukup baik lagi untuk jadi seorang suami buat masa nie.
Awk..anugerah Allah yg akn selalu jadi pelindung sy...

Awak,mungkin Allah nak awak gali dan cari ilmu secukupnya dulu.Ilmu agama dan ilmu duniawi.Ilmu agama bukan untuk akhirat saja wak,tapi untuk dunia dan akhirat.Bayangkan kalau awak dan saya tak boleh baca al-Quran,habis anak-anak kita camne?Eh..dah sampai anak lak,hehe.Tapi,sudah tentu awak nak anak kan?InsyaAllah,andai ada rezeki kita,kita akan besarkan zuriat kita sama-sama and provide them with ilmu dunia dan akhirat.

"Barangsiapa yang mengasuh atau memelihara dua orang anak perempuan sehingga besar,nanti pada hari kiamat aku dengan dia seperti ini,sambil Nabi merapatkan jari Baginda"Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.

sy nak share sumer ngan awk jerr..
Awak,saya sangat sayangkan awak.Meskipun awak tak berada di sisi saya sekarang,saya seolah-olah dapat rasa awak wujud di dunia nie.Cuma,belum masanya kita jumpa.Awak,sekarang nie,ramai boys hisap rokok.Awak,boleh tak saya nak minta sesuatu.Please,awak tak yah la hisap rokok.Bahaya tau awak.Saya sayangkan awak.Kalau boleh saya nak share hari tua kita together-gether.

Awak,saya pun masih belajar untuk mendalami ilmu-ilmu agama dan duniawi nie.Awak,saya akan selalu doakan awak berjaya dalam hidup awak.Awak,awak tak perlu kaya untuk saya.Tak perlu hensem untuk saya.Tak perlu terlalu genius untuk saya.Tak perlu perfect untuk saya.Cukuplah,sekadar awak sempurna iman agar awak dapat pimpin saya dan anak-anak untuk bahagia dunia dan akhirat.Saya tak sempurna,kehadiran awak akan sempurnakan saya,InsyaAllah.

sape ckp pakai spek x emcem??conan pom comel per..hehe

cari kwn elok-elok taw awk..syg awk...
Jangan pandang perempuan seksi,jagalah pandanganmu sayangku...
Awak kata lelaki pakai spectacles tak hensem??Salah lah awak,pakai spek ke tak,awak selalu hensem di hati saya.Hehe..betul!Awak,tak ada insan yang sempurna kat dunia nie.Allah yang Maha Sempurna.Kalau lah awak seseorang yang pakai spek,janganlah sedih.Jangan salahkan Allah sebab tarik nikmat penglihatan awak tu.Setiap yang Allah beri kepada hamba-Nya,sebab Allah terlalu sayang akan hamba-Nya.Allah nak uji kesabaran awak.At the same time,awak dapat banyak pahala.Nie nak laser sikit,ok jugak lau awak rabun sikit-sikit,leh elak zina mata.And awak tak kan pandang perempuan lain yang seksi-meksi except me..hehe










Awak,sekarang nie,awak kena jaga diri awak elok-elok.And paling penting,pandangan awak.Saya tahu,nafsu lelaki cuma satu.And yang satu tu juga awak kena jaga agar awak boleh salurkan ke jalan yang betul.Jangan salurkan ke saluran pembetungan udah lerr.

Awak,semasa Allah bagi peluang untuk kita belajar,then studylah elok-elok.Jangan bazirkan masa dengan permainan-permainan maya,game and tengok blues ke ape.Opsss..laser2..hehe..

"Menuntut ilmu adalah kewajipan bagi tiap-tiap orang Islam baik lelaki mahupun perempuan."Hadis riwayat Ibnu 'Ady dan Baihaqi.

Awak,saya nak minta,kalaulah suatu hari nanti kita diijabkabulkan,boleh tak awak jadi imam?Banyak tau awak pahala solat jemaah nie.Saya tak sabar sangat tunggu detik tu.And,boleh tak awak teman saya bangun qiam?Bukan tak boleh buat sorang2,tapi saya masih belum cukup kuat.Kalau awak ada,boleh lah kita kejut-mengejut.

Awak,perkahwinan kan umpama membina masjid.So,kenalah ade imam untuk bimbing makmumnya.Awak dah pandai lum imamkan solat??Hee..so,kita sama-sama belajar ok!Awak,saya sedang jaga diri saya nie.Jaga diri agar tak senyum pada lelaki lain.Jaga hati agar tak jatuh lagi.Jaga mulut agar tak laser sangat-sangat.And,saya sedang jaga amalan saya.Amalan apa?Amalan fardhu lah sayang..oppsss..awak puasa penuh tak?Solat tinggal tak?Saya??Mestilah tinggal..untuk tempoh tertentu,kihkih..

Bila dah kerja,pakai encem2 taw..sy akn jg mkn pakai awk seelok-eloknyer..InsyaAllah

 Awak,saya nie mengada-ngada kan?Heehe..bukan saya minta banyak.1 je,awak cintailah saya hanya kerana Allah!Jangan menyintai saya sebab rupa paras saya(walaupun saya tak berapa cantik,huhu),harta(walaupun saya tak berharta),keturunan(walaupun saya juz ordinary people) tapi cintailah saya kerana agama.Nescaya,kita akan memperoleh bahagia sebahagia-bahagia rasa.Nescaya,cinta kita hingga ke syurga.Macam Syurga Cinta punya story lorr..=p

Awak,saya anak yatim.Arwah ayah saya dah takde.Saya hanya ade ibu saya yang saya panggil Mek.Awak,kalau awak betul-betul menyintai saya,awak acceptlah saya seadanya and my mom n my family seadanya.Saya juga akan accept ur family juga.Family's bless is very important.Saya akan selalu doakan awak berjaya dalam jihad awak.Dan,saya harap,bila kita dipertemukan oleh-Nya,kita bakal berbahagia didunia dan akhirat.Saya akan tunggu awak.Dan awak,tak perlu sempurna sebab saya juga tak sempurna.Kita akan disempurnakan andai ada jodoh kita.Dan,berserahlah kepada Allah SWT untuk menemukan kita berdua nanti...Aminnnn..



                                                                                                                               Ur fuTuRe wifE tO bE,
                                                                                                                                         azizan

                                                                                                                
                    

2 comments:

  1. hope tht person will be the best of the creation..u'll get him one day jijan..remember..whatever happen..He knows better..whatever u mentioned above was rite..u open up my eyes too dear..tq soo much..anyway..it was sooo + tooo sweet..i like:)..

    ReplyDelete